ליווי מקצועי של עורך דין צוואות

כל מי שמעוניין לערוך צוואה, בגיל צעיר או בגיל מבוגר יותר מודע לעובדה שקיימת חשיבות רבה לקבלת ייעוץ  וליווי מקצועי של עורך דין צוואות.

הסיפור המשפחתי של כל משפחה

לכל משפחה יש את הסיפור הייחודי שלה הכולל את ההורים, הילדים, נישואים ראשונים, פרק ב' או פרק ג', עסק משותף, הסכם ממון שנחתם לקראת הנישואין ועוד. זו הסיבה שגם הצוואה של כל אדם שהוא לבד – רווק, גרוש או אלמן, או לחלופין של בני זוג שמעוניינים להכין צוואה הדדית הוא שונה.

ההמלצה היא שאזרחים לא יכינו את המסמך המשפטי שהוא כל כך חשוב בעצמם, אלא יקבלו ליווי מקצועי של עורך דין צוואות במרכז שהכין כבר צוואות רבות ולכן הוא מסוגל להעניק להם הכוונה משמעותית לגבי האופציות השונות של עריכת ההסכם.

מתוך הידע הרחב שלו הוא יציע לכל לקוח כמה וכמה רעיונות מקוריים ויצירתיים כיצד לבצע את חלוקת הנכסים והממון בדרכים הוגנות והגונות. אין מדובר בהחלטות קלות וכל לקוח זקוק לזמן כדי לקבל החלטות נכונות ומעשיות המתאימות להרכב המשפחתי הספציפי.

נקודות לחשיבה בצוואה הדדית – ליווי מקצועי של עורך דין צוואות

לאחר שבני הזוג מעבירים אל עורך דין דור שוורצמן את מלוא המידע והמסמכים לגבי ההון שלהם הכולל כספים ונכסים, עורך דין צוואות וירושות במרכז מציע להם כיצד לחלק זאת:

  • כמקובל % 50 לבן הזוג והשאר חלוקה שווה בין כל הילדים המשותפים.
  • החלטה מראש איזה ילד יקבל נכס מסוים. או שכל הנכסים יהיו שייכים לכל הילדים והם יבצעו איזון משאבים על ידי מכירת הנכסים לגורמים זרים וחלוקת הכספים ביניהם, או מכירת חלקים מהנכסים ביניהם לצורך האיזון.
  • החלטה אם יש ילד שיקבל נתח גדול יותר, נתח קטן יותר או לא יקבל ירושה כלל עקב סיבות משפחתיות כיוון שכבר קיבל את חלקו או כיוון שאין קשר בין ההורים לילד.
  • אופן חלוקת הכספים והרכוש כשיש כמה ילדים מכמה מערכות יחסים וזאת כדי להשאיר את ההרמוניה המשפחתית ולא ליצור עימותים על רקע זה.
  • קביעת סכומים כספיים שיועברו ליורשים נוספים שהם בני משפחה רחוקים, מחלקה ספציפית בבית חולים, מוזיאון, אוניברסיטה וכו'.

חלוקת העיזבון לאחר לכתו של המצווה

העובדה שאדם הולך לעולמו היא עצובה מאד ולוקח לבני המשפחה פרק זמן ניכר עד שהם מתחילים להתאושש מהמכה הזו. כאשר הם מעוניינים לחלק את העיזבון על פי הצוואה שהוכנה מראש, הם מגיעים אל עורך דין צוואות וירושות במרכז שהוא מומחה בנושא חלוקת הירושות וזאת כדי שיסביר להם את הנאמר בצוואה.

יש מקרים שבהם ההורים עדכנו את הילדים שלהם עוד במהלך חייהם מה רשום בצוואה, ויש אחרים שלא עדכנו ולכן הרשום בצוואה הוא הפתעה עבורם והם מחכים בכיליון עיניים למעמד זה.

אם אתם זקוקים לסיוע משפטי בנושא צוואה או ירושה, דברו עם עורך דין דור שוורצמן והוא ישמח להעניק לכם הכוונה.

רוצים לשאול עוד משהו לגבי ליווי מקצועי של עורך דין צוואות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

עריכת צוואות

עריכת צוואות ונחיצותם

אנשים מבוגרים רבים מקבלים החלטה נכונה לגבי הצורך בעריכת צוואות בגיל מבוגר. אם מדובר בזוג נשוי או בבני זוג שמנהלים יחד משק בית, הם מכינים

קרא עוד »