יפוי כוח מתמשך

יותר ויותר אנשים פונים אלי לברר מה זה יפוי כוח מתמשך, אז הנה הסבר קצר.

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי בוא אנו קובעים מי ינהל אותנו ביום שאנחנו לא נהיה כשירים.

במידה ולא יעשה יפוי כוח מתמשך הרי שביום שבוא לא נוכל לתפקד ידרשו הקרובים אלינו לפתוח בהליך בבית משפט של מינוי אפוטרופוס.

הליך ארוך יחסית ומסורבל וזאת כאשר לא תמיד הזמן לטובתנו, לעומת זאת  אם במועד המדובר  יהיה בידנו ייפוי כוח מתמשך אשר מופקד אצל האפוטרופוס הכללי הרי שבטווח המידי ,האדם שאותו נמנה במסגרת הייפוי כוח המתמשך, יוכל להתחיל לפעול.

איך עושים ייפוי כוח מתמשך, פונים לעו"ד שהוסמך אשר יערוך בשבילכם הן את הייפוי כוח המתמשך והן הנחיות מקדימות אשר יינתנו בו הוראות לאדם אותו ממנים  ולשאר הגורמים הרלוונטיים כגון בנקים, חברות ביטוח וכו'…

לאחר עריכת הייפוי כוח מפקידים אותו אצל האפוטרופוס הכללי, ורק כאשר נתקשה לתפקד ובהתאם לחוות דעת מגורם רפואי בהתאם לבחירתנו, יכנס הממונה לתמונה.

כמובן שבמצב שאדם אינו יכול לתפקד, ואינו מסוגל לקבל החלטות מחושבות, אז הוא כבר לא יכול לחתום על יפוי כוח מתמשך, ויאלצו בני המשפחה לפנות להליך של מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט, הליך שהינו ארוך יותר מסורבל יותר ויקר הרבה יותר.

כפי שנאמר חלק אינטגרלי מייפוי הכוח המתמשך הינו מסמך אשר נקרא "הנחיות מקדימות" ללא כתיבת מסמך שכזה הרי שהייפוי כוח מאבד הרבה מיתרונותיו.

חשיבות עשיית ייפוי הכוח חשובה לא פחות מעשיית צוואה ואף אולי יותר שכן ברוב המקרים היא עוסקת ברווחת סוף החיים שלנו.

הכותב עו"ד ומגשר דור שוורצמן

אני מאמין שכמו ברפואה – גם במשפט – מניעה היא התרופה הטובה ביותרלכןעל מנת להקטין את הסיכוי לסכסוכים במשפחהחשוב להסדיר נושאים חשובים כגוןהסכמי ממוןהסכמי זוגיותצוואות, יפוי כוח מתמשך ועוד.

שתפו ברשתות חברתיות:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
יפוי כוח מתמשך
שירותים נוספים

לשון הרע

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם

קרא עוד »

הליכי גירושין

הליכי גירושין כבר לא מילה גסה ואחוז המתגרשים בכל שנה כבר מתקרב ל– 35% בישראל. אם כבר החלטתם להתיר את הנישואים, תהיה הסיבה אשר תהיה,

קרא עוד »

הליכי אפוטרופסות

כל אדם כשיר לחובות וזכויות מיום היוולדו ועד יום מותו, למעט אם הדבר נשלל ע"י חוק או על ידי בית המשפט. כל מה שצריכים לדעת

קרא עוד »

עורך דין הסכם ממון

הסכם ממון הוא מסמך משפטי חשוב ביותר שבני זוג חותמים עליו בדרך כלל לפני החתונה. מדובר בהסכם שיש לו כמה היבטים ולכן לא אחת יש

קרא עוד »