הסכם הורות משותפת

יותר ויותר גברים ונשים בוחרים היום להביא ילדים ללא קיום יחסים זוגיים ביניהם מכל סוג שהוא, תוך שהם מעגנים את "התא המשפחתי" החדש בהסכם "הורות משותפת".

הסכם להורות משותפת יכול להיחתם בין כל גבר לכל אישה, ואין זה משנה אם הם רווקים או בזוגיות, וללא קשר להגדרה של זהות מינית ו/או מגדרית.

על מנת ששני אנשים יוכלו לבוא בהסכם מסוג זה, עליהם להיות ההורים הביולוגיים של הילד, קרי הביצית מהאישה והזרע מהגבר. אין זה משנה דרך ההתעברות (אם טבעי או מושרה בהליך חוץ גופני).

הסכם להרות משותפת מגלם בתוכו מורכבויות רבות ומשונות: שם הילד ודתו, מזונות הילד, זמני שהייה, דרכי חינוך ועוד.

הסכם להורות משותפת צריך להיות מפורט ככל שניתן ולתת מענה והתייחסות לכל הסוגיות הקשורות לגידול הילד. זאת משום שמדובר בהסכם המגלם בתוכו אלמנטים פונקציונליים של חיי היוםיום של הילד ואמור לכסות את צרכיו לאורך השנים, כצופה פני עתיד.

יש לעשות הסכם להורות משותפת בשני שלבים:

שלב ראשוןכאשר שני אנשים מחליטים להביא ביחד ילד, עליהם לחתום על הסכם הבנות בלבד, שכן מדובר בעניין תאורטי בלבד וזאת עד להולדת הילד.

שלב שנילאחר לידת הילד ניתן ואף מומלץ לאשר הסכם זה בבית המשפט לענייני משפחה, שכן ההסכם יעסוק בקטין.

איאפשרלאשראתההסכםטרםהלידהואףלאבמהלךההיריון, שכן על פי חוק לעוברים אין זכויות משפטיות ואי אפשר לאשר הסכם שעוסק במזונות קטינים טרם לידתם (נכון לכתיבת שורות אלו, כרגע עומד ותלוי ערעור לעניין זכויות עוברים).

בית המשפט אינו מחויב לאשר את ההסכם והוא יכול לשנות את סכומי המזונות בהסכם בהתאם לשיקול דעתו.

בהסכם שכזה, עקב מורכבותו, מומלץ להיעזר בשירותי עו"ד הבקיא בכל הדקויות שהסכם כזה חובה בתוכו, ובעל ניסיון בתחום.

משרדי מומחה בהסכמי הורות משותפת והסכמים דומים.

כל הזכויות שמורות עו"ד ומגשר דור שוורצמן

שתפו ברשתות חברתיות:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
הסכם הורות משותפת
שירותים נוספים

יפוי כוח מתמשך

יותר ויותר אנשים פונים אלי לברר מה זה יפוי כוח מתמשך, אז הנה הסבר קצר. ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי בוא אנו קובעים מי

קרא עוד »

עורך דין הסכם ממון

הסכם ממון הוא מסמך משפטי חשוב ביותר שבני זוג חותמים עליו בדרך כלל לפני החתונה. מדובר בהסכם שיש לו כמה היבטים ולכן לא אחת יש

קרא עוד »

הליכי אפוטרופסות

כל אדם כשיר לחובות וזכויות מיום היוולדו ועד יום מותו, למעט אם הדבר נשלל ע"י חוק או על ידי בית המשפט. כל מה שצריכים לדעת

קרא עוד »

הליכי גירושין

הליכי גירושין כבר לא מילה גסה ואחוז המתגרשים בכל שנה כבר מתקרב ל– 35% בישראל. אם כבר החלטתם להתיר את הנישואים, תהיה הסיבה אשר תהיה,

קרא עוד »