עו"ד הסכמי ממון

הסכם ממון הוא מסמך משפטי חשוב ביותר אשר נחתם בדרך כלל בין בני זוג לפני מועד חתונתם ולעיתים רחוקות לאחר החתונה. לפניכם הסבר כמה חשוב לעשות זאת עם עו"ד הסכמי ממון המומחה בתחומו.

המהות של הסכם ממון

הסכם ממון נועד ליצור סדר בענייני הממון כאשר לאחד מבני הזוג יש ממון רב ולאחר אין ממון כלל, או לחלופין אם לאחד יש ממון שגובהו הוא רב יותר מזה של האחר. לכן בעל הממון הרב יותר מבקש מבן הזוג השני לחתום על הסכם מסוג זה שיעגן את כל ההתנהלות הפיננסית.

בתחילת הדרך פונים בני הזוג אל עורך דין דור שוורצמן שהוא עו"ד הסכמי ממון כדי לקבל הסבר מפורט על אופן עריכת ההסכם ועל ההשלכות שלו. זאת כיוון שיש מצבים מסוימים שבהם אחד מבני הזוג שהוא בעל הממון המועט מתנגד לחתימה על מסמך זה. במקרים רבים הדבר נובע מחוסר הבנה של מטרת ההסכם ושל סעיפיו. לאחר קבלת ההדרכה והבנת כל המעטפת בדרך כלל רמת ההתנגדות יורדת, ולכן אפשר להגין את ההסכם הנדרש.

עם זאת קיימים גם מקרים קיצוניים שבהם עצם העובדה שאחד הצדדים מעוניין בחתימה על הסכם ממון והצד השני אינו מעוניין בכך, יוצרת קרע בין בני הזוג וגם בין המשפחות המורחבות ולכן החתונה מתבטלת.

קו החשיבה של הסכם ממון

עו"ד הסכמי ממון יוצר את ההפרדה הנדרשת בין הרכוש והממון שכל אחד מבני הזוג צבר טרום החתונה. מדובר בנכסים בעלי ערך כספי משמעותי כמו דירה, בית, מגרש, חנות, רכב, כספים בבנקים בארץ ובחו"ל, תיק בשוק ההון ועוד.

שני בני הזוג יקבלו החלטה אם הם יפעלו כגוף אחד בנושאים האלו או בנפרד, כלומר בעל הנכס ישכיר אותו לגורם אחר והוא זה שיקבל גם את שכר הדירה.

מעבר לכך הם יצברו במהלך חייהם כספים ורכוש וקטגוריות אלו יהיו משותפות, כמו גם כספי פיצויים ממקומות העבודה, קרנות פנסיה ועוד אשר החלו לאחר הנישואין.

המחשבה על גירושין

כאשר יש אהבה גדולה ועומדים לפני חתונה לא חושבים על גירושין. אך הכנת ההסכם הנדרש באמצעות עו"ד הסכמי ממון יכולה להתבצע רק כאשר יש יחסים נעימים והוגנים בין הצדדים ולכן זה קורה לפני החתונה.

כאשר הזוגיות עולה על שרטון וכל אחד מבני הזוג מושך לכיוון אחר ויש גם ילדים משותפים, לעיתים קשה מאד להגיע להבנות ולהסכמות.

יש יתרון משמעותי בעריכת הסכם ממון טרום הנישואים כיוון שבמקרה של גירושין יש פחות סיבות לריב כי כל הדברים נקבעו מראש והם נחתמו בסעיפים של הסכם הממון. במקרים האלו נותר לבני הזוג לסכם ביניהם על נושאים שאינם ממון ולכן הם לא נרשמו בהסכם, כמו משמורת משותפת על הילדים.

אם אתם עומדים בצומת דרכים לפני החתונה, דברו עם עו"ד דור שוורצמן והוא ישמח לשוחח אתכם ולהסביר לכם את כל הנתונים על הסכם הממון כדי שתבצעו צעד זה באופן מקצועי ביותר.

רוצים לשאול עוד משהו לגבי עו"ד הסכמי ממון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים