הסכם שכירות

בזמן האחרון אני נתקל ביותר ויותר שוכרים שכבר חתמו על הסכם שכירות, וכעת  עקב חוסר התייחסות מספקת לחוזה או חוסר ניסיון מצדם מוצאים את עצמם בסכסוכים משפטיים יקרים מול המשכירים שלהם. לאור כך, החלטתי לרכז חמש עצות מועילות לפני חתימת חוזה שכירות:

  1. תוודאו שמי שאתם חותמים מולו הוא אכן בעל הנכס, וזאת באמצעות דרישה של נסח הטאבו של הדירה.

לא פעם נתקלתי במצב שהמשכיר הינו משכיר משנהאחיין, בן, נכד או נוכל. לפיכך, חשוב לוודא שמי שבעל הדירה בפועל הוא גם זה שחותם מולכם על חוזה השכירות.

  1. חוזה שכירות אינו המלצה, אלא מדובר במסמך משפטי מחייב. לכן עליכם לפעול בדיוק על פי הסעיפים האמורים בחוזה, לדוגמא: בחוזה השכירות רשום שעל המשכיר לעשות ביטוח לדירה, אז חובה על המשכיר לעשות ביטוח שכזה. הדבר אף יכול הרבה פעמים להציל את המשכיר.
  2. תציינו ותפרטי מה באחריות המשכיראיזה תיקונים מחייבים אותו ותוך כמה זמן הוא מתחייב לתקן אותם.
  3. וודאו שיש לכם סעיף יציאה מהחוזה שהינו הגיוני וסביר בנסיבות העניין, לרבות חשוב להכניס לחוזה סעיפים מהותיים, שהפרתם תיתן לכם את האופציה לסיים חוזה שכירות במיידי.
  4. הכניסו אופציית הארכת שכירות להסכם, במידה ותהיו מרוצים מהשכירות, כדי שתעמוד לכם האופציה להאריך את ההסכם באותם תנאים.

בכל מקרהכמו כל הסכם, מומלץ לחתום על הסכם שכירות רק לאחר התייעצות עם עורך דין!!

משרדנו מתמחה בהסכמים מכל סוג, לרבות הסכם שכירות.

רוצים לשאול עוד משהו לגבי הסכם שכירות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

עורך דין לענייני צוואה

עורך דין לענייני צוואה

עורך דין לענייני צוואה עורך דין לענייני צוואה מתמחה בסיוע לאנשים בניווט בהליך המשפטי של ניהול עזבונו של נפטר. הליך משפטי זה, המכונה צוואה, כרוך

קרא עוד »
עורך דין לייפוי כוח מתמשך

עורך דין לייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי חשוב שנועד להעניק סמכויות ניהול עניינים אישיים, רפואיים וכספיים לאדם מהימן במקרה של איבוד הכשרות המשפטית. כדי להבטיח שהמסמך

קרא עוד »